Saturday, February 12

nak kawin tapi tak pandai masak.. hok oloh~

walaupon aku anak dara stock tak pandai masak, tapi kenyang jugak ahli kuarga aku ngan masakan aku yang enakkkkkkkkkkkkk*lah sangat* nieh..



ini adalah masakan tengahari aku yang aku kira paling manthop la buat saat ini... kenapa aku kata manthop?? sebab lepas masak nieh, nasi kat rumah aku kena masak 2 kali! haaaa~ ape makna nye tu?? confirm2 la sedap kannn.. sampai tak cukup nasi wa cakap sama lu.... hehhe






kacang pin tumis ngan telor!


yang ini makanan feveret aku sebab aku kalo bab2 makan sayur nieh memang failed sket. ader sesetengah sayur je yang aku makan. masak nieh senang je kot bagi pemasak beginner macam aku nieh.. tapi aku rasa kalo ader cili merah masuk sekali dlam nieh mesti nampak cantik sket kan??? tak pe, itu masakan hari lain kt cube pulak narrrr=)






ikan rebus masak lomak cili api


phewwwwwwwwww, ini memang sedap la.. (yang aku masak sume aku kata sedap sebab org lain sume tak nak puji aku.....=(..waaaaaaaaaaaaaa) aku kalo dpt makan ikan masak lomak cili api tambah plak ngan sambal belacan lagi nagisssssssssssssssss la aku weh.. mau berat badan meningkat mendadak kalo makan hari2 macam nieh.. errrrrrr, yang nie pon aku rasa kalo ader cili merah nampak cantik sket kan??ngeeeee~






sawi masak lomak putih.

lemak sayur nieh nampak macam kurang santan sket.. tak pe, cobaan yang baik.. still dpt sambutan. hee






ikan bawal masak merah

yang nieh makanan mak aku. mak aku boleh siap tambah2 lagi makan.. nampak benaulah yang masakan aku nieh menjadi.. kan??kan??



esok kita cuba masak lain pulakkkkk.. nak kawin kena pandai masak kan??? hehe.. eh! nak kawin dah ke aku nieh?? hahahaha... tetttttttttt di situ~



3 comments:

Ekha Miranda said...

hohohoo..mau kawen suda? :p

follow kamu..:)

azizie.com said...

masak lemak cili api. the best :)

puteri ain said...

nak kawen ke??hehe..
sama la..xpandai masak jugak..masak air tau la..