Sunday, December 27

anak la ikannn~


korang tau ape yg diorang dok buat depan umah aku tuh???
mule2 aku nengok sorang je yg dok mengutip / menangkap benda dlam air tuh..
lame2 geng2 dia pon dtg.. tp member2 budak tuh tak tolong pon...
mule2 aku ingatkan budak tuh dok tangkap berudu (hobi aku msa kanak2).. yg peliknye, mane la ader berudu dok dlm air yg cetek kat tepi jln cenggitu...
aku pon nak kan kepastian gi la tnya ape yg ditangkap budak tuh dlm air...
sekali dia ckp dia tengah tangkap ikan... ikan okey!!!
dlm kepala otak aku dah pikir dah budak nieh botoi ke idak dok tangkap ikan kat situ... so aku pon skodeng2 dlam air tuh skali...


sekali memang btol ko ader anak ikan dlam air tuh!!!
nampak tak??


haaa~
kan btol ikan dok dlam air cetek tuh...
aku kompius lagi.. aku tnya la budak tuh camne ikan tu leh ader dlam air nie..
pastu budak tu ckp yg anak2 ikan nie terjatuh dr sauk.. (mati la aku kalo salah eja).. huhu
aku pun sngat tak boleh nak blah, trus join budak tu tangkap anak ikan.. hahaha... join skali tuuu.. cayalah!!!

pastu aku mcm berminat je nak sekor dua ikan tuh.. nak bela la kononnye...
tup2 budak tuh bagi sume ikan2 tu kat aku.. budak tu ckp yg dia nak pi tangkap yg lainn...
amboiiii... gentle la konon bg aku sume anak2 ikan tuh.. hahaa


so aku hnya letakkan ikan nie dlam bekas yg sekecil nie je..
muat la kot sbb anak ikan kan kecikkk... lalala~


tp u know something??
skang nie anak2 ikan tuh dah mati sumeee..
hahahaha~
nmpak sngat aku tak pndai nak bela binatang2 nie..
manenye tak matiii, makanan ikan pun aku tak de..
bg roti gardenia sudaaaaa~







4 comments:

masshah said...

kena gi kursus ternak ikan dulu tu cik edda..:)

edda(",) said...

abi..
hehehe... nampak snagt tngan tak sesuai kan?? g kursus pun blum tentu lulusss... haaha

faRk said...

pembunoh!!!!

edda(",) said...

fark..
woi!! hang jeles pe??? hahaa.. bukan aku bunuh la.. ikan tu yg taknak idop lameee.. khekeh